چاپ روی کارتن و جعبه مقوایی

یکی از موضوعات بسیار مهم که در هنگام تهیه بسته بندی باید به آن توجه داشته باشید، چاپ روی کارتن است. هرچقدر که محصول شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد، ولی بسته بندی زیبا و جذاب نداشته باشد، فروش چندانی نخواهد داشت.

یکی از روش‌های بازاریابی و افزایش فروش محصولات، استفاده از طرح‌ها و الگوهای متنوع بر روی بسته بندی آنها است، زیرا ظاهر محصول اولین چیزی است که مشتری آن را تماشا کرده و ترغیب به حرید محصول می‌شود.

در چاپ کارتن مقوایی از ۳ نوع چاپ افست، فلکسو و سیلک استفاده می‌شود که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

برای شروع فعالیت تلاش کنید ابتدا دستگاه‌های ضروری که در روند کار بسیار حیاتی هستند را تهیه نمایید و پس از رسیدن به سود مورد نظر اقدام به مجهز نمودن خط تولید خود نمایید.

چاپ افست

کیفیت چاپ افست یا لمینتی بسیار عالی است ولی باتوجه به قیمت بالای این نوع چاپ، برای استفاده در تیراژهای بالا و عمده مناسب است. از این چاپ برای چاپ لیبل و برچسب بسیار استفاده می‌نمایند.

از چاپ افست بیشتر برای چاپ کارتن‌های لمینتی استفاده می‌شود که به همین دلیل به آن چاپ لمینتی نیز گفته می‌شود.

چاپ افست از سرعت بالایی برخوردار است و از ۴ رنگ اصلی تشکیل شده است که با ترکیب آنها می‌توان رنگ‌های متنوعی را ایجاد کرد.

چاپ فلکسو

از جمله روش‌های محبوب در صنعت کارتن سازی، روش چاپ فلکسو است که از طریق کلیشه ساخته شده توسط شرکت‌های کلیشه سازی صورت می‌گیرد و با استفاده از آن می‌توان بر روی سطوح مختلفی مانند کاغذ، کارتن، فویل و… چاپ ایجاد نمود.

روش چاپ فلکسو یا فلکسوگرافی بدلیل برخورداری از هزینه مناسب و بصرفه، دقت بالای دستگاه، سرعت چاپ بالا و… از دیگر روش‌های چاپ متمایز می‌باشد.

چاپ سیلک

سومین روش چاپ معرفی شده که می‌توان بر روی جعبه کارتنی و مقوایی انجام داد، چاپ سیلک می‌باشد. چاپ سیلک از روش‌های قدیمی است که بصورت مستقیم بر روی کارتن انجام می‌گیرد و امروزه به دلیل پیشرفت صنعت چاپ و بسته بندی، این روش کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این نوع چاپ می‌توان بر روی کاغذ، پارچه، جعبه کفش، جعبه میوه، کارتن مادر و… استفاده نمود. بدلیل سرعت کم، کیفیت و ظرافت پایین چاپ سیلک بهتر است در تیراژهای پایین از آن استفاده شود.

برای مشاوره با کارشناس های ما تماس بگیرید

پیمایش به بالا